中途・経験者採用(エントリー/アソシエイトレベル)

2024.07.07 デリバリー

Bilingual Desktop Support Engineer デスクトップサポートエンジニア

ポジション番号KGHD
ポジションBilingual Desktop Support Engineer
経験年数5+
勤務地Hino, Tokyo
主なスキル関連経験・知識
ユーザーサポート
詳細内容主に下記の業務をチームでご担当いただきます:
• PCおよびラップトップのメンテナンス
• 新しいデスクトップとラップトップの設置
• Windows プロファイルのセットアップ
• Windows OSのエキスパート
• Microsoft Office 365 suite の対応
• 電話、チャット、電子メール、リモート、ウォークインを通じてエンド ユーザーにL1 レベルとL2 レベルのサポートを提供
• 物理的サポートが必要なインシデントに対するサポート
• ワークステーションの移転
• IT資産インベントリの管理
• プリンタ サーバー管理: プリンタ キューの作成/調整。ドライバーなどのアップデート
• 共有フォルダーのメンテナンス: アクセス管理、空き領域の維持
• データのバックアップ/復元
• ネットワークケーブル配線(LAN)
• サーバー管理
• 社内外レポーティング 等
*高い日本語力(ネイティブレベル) と英語力(ビジネスレベル)が必要なポジションです

• PC & laptops maintenance
• Installation of new desktop and laptop
• Setting up windows profile
• Expert of Windows OS
• Expert of Microsoft Office 365 suite
• Provide first and second level support to end users via phone, chat, email, remote, and walk-in.
• Walk up support for any incidents that required physical support
• Workstation relocation
• Manage IT asset inventory
• Printer server management: Creating/Adjusting printer queue. Updating drivers etc
• Share folders maintenance: Access management, free space maintain.
• Data backup/restore
• Network cabling (LAN)
• Server management
• Internal/ external reporting etc
*Near native level Japanese language and business level English is required for this position